0.07

Carte vs Film. 10 autori care detestă versiunile ecranizate ale operelor sale

poezii.online Carte vs Film. 10 autori care detestă versiunile ecranizate ale operelor sale
Unele dintre cele mai bune filme ale istoriei au fost bazate în întregime sau cel puțin parțial pe romane faimoase. Deși au nenumărate premii, aprecierea criticilor cineaști nu garantează aprecierea autorilor operelor originale.

#1. P.L. Travers și „Mary Poppins”

Mary Poppins de la Disney ar putea fi o amintire prețioasă din copilărie pentru mulți dintre noi, dar pentru autorul P.L. Travers, a fost o experiență dureroasă. În ciuda aprobării scenariului, editările lui Travers au fost în mare parte ignorate. Travers a neglijat secvențele animate ale filmului și a fost deranjată de faptul că partea strictă a lui Mary Poppins a fost redusă. Travers, în vârstă de 65 de ani, a petrecut cea mai mare parte a filmului plângând și, în cele din urmă, a refuzat să lase Disney să atingă restul seriei.

 

#2. Stephen King și „The Shining”

„L-am admirat pe Kubrick de foarte mult timp și am avut mari așteptări pentru proiect, dar am fost profund dezamăgit de rezultatul final. … Kubrick tocmai nu putea să înțeleagă răul inuman al Hotelului Overlook. Deci, el a privit, în schimb, pentru rău în personaje și a transformat filmul într-o tragedie internă, doar cu accente de supranatural. Acesta a fost defectul de bază: pentru că nu putea să creadă, el nu putea face filmul credibil altora„. De asemenea, King a fost nemulțumit de jocul lui Jack Nicholson, a vrut să fie clar că Jack Torrance nu a fost nebun până a ajuns la hotel și a simțit că Nicholson a făcut personajul nebun de la început. King a descris recent filmul ca fiind „un Cadillac mare, frumos, dar fără motor în interiorul lui”.

 

#3. Anne Rice și „Interview with the vampire”

După terminarea filmărilor pentru versiunea cinematografică „Interview with the vampire”, autoarea a spus că Tom Cruise nu mai era bun deloc. Castingul a fost „atât de bizar”, a spus ea, „este aproape imposibil să-ți imaginezi cum va funcționa”. De asemenea, le-a spus fanilor săi să evite să vadă filmul care i-a „mutilat” cărțile.

 

#4. Wintons Groom și „Forrest Gump”

Nemulțumit de modul în care Hollywoodul la tratat pe Forrest Gump prin omiterea punctelor de complot și cenzurarea scenelor, autorul Winston Groom a comentat: „Nu lăsa niciodată pe nimeni să facă un film despre povestea vieții tale”. În plus, Groom a dat în judecată producătorii pentru profitul net de 3%, pe care l-a promis contractul și pe care nu l-a primit. Pentru a adăuga insultă la prejudiciu, Groom nu a fost menționat în niciuna din cele șase discursuri de acceptare a premiului Academiei, oferite de diferiți membri ai Forrest Gump .

 

#5. J.D. Sallinger și „My foolish heart”

Există un motiv pentru care nimeni nu a văzut vreodată o versiune de mare ecran a lui „Catcher în Rye” sau „Franny și Zooey”. La sfârșitul anilor ’40, J.D. Salinger a dat acordul ca povestea unchiului Wiggly din Connecticut să fie transformată într-un film intitulat „My Hell Foolish”. El a fost atât de umilit de povestea de dragoste încât a jurat că nicio operă de-a lui nu a mai fost ecranizată.

 

#6. Anthony Burgess și „A Clockwork Orange”

Nu numai că lui Anthony Burgess îi displace filmul bazat pe roman, dar acesta l-a făcut să regrete că și-a scris opera în primul rând. „Scris cu un sfert de secol în urmă, un jeu d’esprit scris pentru bani timp de trei săptămâni, a devenit cunoscut ca material prim pentru un film care părea să glorifice sexul și violența. Filmul a făcut cititorii cărții să înțeleagă greșit despre ce era vorba, iar neînțelegerea mă va urmări până la sfârșitul vieții. N-ar fi trebuit să scriu cartea din cauza acestui pericol de interpretare greșită.”

 

#7. Bret Easton Ellis și „American Psycho” sau „The Informers”

Bret Easton Ellis crede că nici una dintre adaptările din cărțile sale reușite (cu excepția „Regulamentului de atracție”), dar  „The informers” îi place cel mai puțin dintre toate. Deși a lucrat la The Informers din 2009, el spune: „Filmul ăsta nu e bun din motive serioase, dar nu cred că nici unul dintre aceste motive este vina mea”.

 

#8. Roald Dahl și „Willy Wonka and the Chocolate Factory”

Te-ai întrebat vreodată de ce „Charlie și Liftul Mare de Sticla” nu a urmat pe treptele ecranizării ca și predecesorul sau, „Charlie și Fabrica de Ciocolata”? Deoarece Roald Dahl a simțit că versiunea cinematografică a cărții sale a fost „camuflată”, l-a descoperit pe Willy Wonka „pretențios” și credea că regizorul nu are talent.

 

#9. Ken Kesey și „One flew over the coockoo’s nest”

În ciuda faptului că „One Flew Over the coockoo’s nest” a câștigat Premiile Academiei – a câștigat cel mai bun film, cel mai bun regizor, cel mai bun actor, cea mai bună actriță și cel mai bun scenariu, autorul Ken Kesey, nu a fost impresionat. Inițial, el a planificat să ajute la producție, dar a abandonat ideea două săptămâni în proces. Deși el a susținut de mult timp că nici măcar nu a văzut ecranizarea și era foarte supărat că nu păstra punctul său de vedere, soția lui mai târziu a spus că se bucură că filmul a fost făcut.

 

#10. Richard Matheson și „I am Legend”

Richard Matheson s-a descurajat de adaptările cărții sale „I Am Legend” încă din 1964. Prima, „The Last Man on Earth”, l-a avut în rolul principal pe Vincent Price. „Am fost dezamăgit, chiar dacă mi-au urmat mai mult sau mai puțin povestea. Cred că Vincent Price, pe care-l iubesc în fiecare dintre scenariile pe care le-am scris, a fost greșit pentru acest rol.” O altă versiune, „The Omega Man”, l-a prins în rolul principal pe Charlton Heston „Omul Omega a fost atât de îndepărtat din cartea mea, încât nici măcar nu mă mai deranja”, a spus Matheson. Iar când pentru rol a fost anunțat Will Smith, autorul a comentat: „Nu știu de ce Hollywood-ul este fascinat de cartea mea, dar niciodată nu îi interesează să filmeze așa cum am scris-o.”


Postat 27 martie 2018

Creaţii aleatorii :)

Fugi cu mine

Nu i-am cerut inimii mele

Să se îndrăgostească de tine

Te rog fugi cu mine

Undeva departe-n lume

 

Te credeam o aventură 

Nu mai mult de-o lună 

La început voiam să scap de căldură 

Iar acum ne văd mereu împreună 

 

Există și o parte proastă 

Tu ai iubită și eu am iubit

Nu putem să ne ascundem la nesfârșit 

Chiar dacă ce simțim e dragoste adevărată 

 

Două opțiuni avem

Să fugim putem

Sau să spunem adevărul 

Tu alegi zborul 

Mai mult...

Singura

De cite ori am tresarit

   La fiecare miscare,

Crezind ca poate ai venit

Tu,dulce aratare.

 

S-apoi de cite ori am plins,

  Vazindca noaptea vine 

Si lampa singura am stins,

  Iubire,fara tine.

Mai mult...

Ноты

С каждой минутой голые ноты горят в твоём голосе,

С каждой минутой я таю все больше в его холоде,

С каждым шагом все больше теряюсь в этом полюсе,

С гаждым словом ты все дальше и это наше прошлое.

 

Теперь ты осталась на всегда одна,

и нотки твоих слов всеголишь забытая ода,

Где ты была когда так мне была нужна?

 

Когда я остался один на один, и победила чума...?

Mai mult...

Gânduri negre

Ziua trece timpul tace 

Nu mai e o cale de întoarcere

O nostalgie mă cuprinde 

Citind versuri fara rime

Stau și simt 

Cum inima mi-e înghețată în timp

Zburdând îmi tece un gând

Ziua morți va veni și ca nu fulger va lovi 

Și în urma va rămâne visul meu distruns de zile 

Ma afund în gânduri negre 

Mai mult...

Tu ai ales…

Ai ales să pleci, atunci…

când cel mai mult doream

alături de tine să merg la pas

dar nu a fost să fie, a rămas…

doar un vis acel gând, acel pas…

 

Ai ales o altă cale, acolo

unde nu am avut loc noi…

Nu am căutat să te reținem

din drumul tău croit aparte

tu ai lăsat loc gol, e gol, dar poate…

vei regreta printre anii ce-ți vor cerne viața.

 

Ai ales fără să te întrebi…

ce va fi în urma ta

acum e prea târziu să-ți spun

că încă te mai aștept să vii,..

acum sa lăsat ierni reci, târzii

m-am învățat singură în seri pustii.

 

Ai ales calea ușoară pentru tine,

am tot crezut că am semnat ceva

în viața ta de om hoinar

dar cum era de așteptat, iar…

m-am convins că este inzadar

să-ți pui speranță într-un ghiogar.

 

Ai ales o nouă cale, crezând
că-i drumul cel mai bun

dar uite că acum îți spun

că nu mai am nevoie de tine

chiar dacă tu vei mai dori

vreau să știi,nu ai cale de a reveni.

 

Tu ai ales, acum trăiește

ce ai ales aceea iubește

acum eu pașii mi-i țin drept

și nu mai caut pașii tăi

în nopți târzii pe alei

te-am dezlipit,ca timbra de clei.

 

Acum  am ales să uit de tine,

îți mulțumesc doar pentru faptul

că datorită ție, am văzut lumina 

zilei și am gustat din astă viață

și am simțit din amarul ei,

dar și din a ei dulceață.

 

Eu am ales pe altcineva

să-i spun tot ce nu ți-am spus ție

și am găsit loc în inima sa

dragoste, căldură și duioșie

Acum te rog să nu mă cauți niciodată,

uită că îți sunt fiică, eu voi uita că îmi ești tată.

 

Tu ai ales atunci,cândva…

când eu aveam mai multă nevoie

de brațul tău ferm și de siguranța ta

ai ales să pleci din viața mea

acum nu te mai supăra

Adio îți spun, fost-am cândva...fica ta.

Mai mult...

Ating trecutul.

Am incercat sa ma prefac ca uit,

aceasta este chiar in mine

Am incercat sa-l ard,sa-l rup,

trecutul tot trecut ramine.

 

Si poate mine poate azi,

mai indoelnic eu voi scrie

doar ca aceasta as putea sa sterg

insa trecutul tot trecut ramine.

 

Si voi rostogoli un an

sa nu se ruineze timpul,

Sa stiti ca eu rabdare am

Dar nu mai vreau

trecutul sama friga.

 

Am incercat sa ma prefac ca uit

Trecutul sa uitat spre mine

Eu ochii i-am inchis spunind

E timpul ca sa-l scot din mine.

Mai mult...